Tråkig söndag.

Idag ska jag plugga, städa och tvätta. Känns inte alltför roligt måste jag erkänna. Jag är helt död i kroppen och helt utan energi. Skulle med lätthet kunna sova till imorgon men det tänker jag inte göra. Lisa kommer hem från Boden idag så vi har en massa vi måste prata om + att hon sa att jag kommer svimma när jag ser henne för att hon är ganska blond nu så det kan jag ju inte missa :)

Måste bara säga att det här med tröja nr 17 känns bara bättre och bättre. Wess uttryckte det ganska bra på träningen i torsdags: "Ja men du känns verkligen som nr 17, den är som gjord för dig!"
Men med tröja 17 kommer även pressen, den tillhörde nämligen Nina Zamanian förra säsongen. En mycket duktig back som tyvärr inte fortsätter i blåstället. Hon flyttar till Stockholm för att göra sin aspiranttjänst, men förhoppningsvis får vi se henne på innebandyplanen ändå! :)

Det finns några bra spelare som har nr 17 inom innebandyn faktiskt.

Närmast hittar vi Mikael Zingmark, Umeå City, en spelskicklig och snabb forward/center som alltid är på rätt ställe vid rätt tillfälle. Kristoffer Kranberg, AIK, en riktig powerback med hett humör och grymt skott. Lite för hetsig för mitt eget tycke, men bortser man från det, är han en riktigt bra back!

Till sist så har ju även jag nr 17. Kan inte påstå att jag är bra, är bara taktisk nog att omringa mig själv med duktiga spelare, och som tur är så har vi massor av dem i Umeå City. Jag känner pressen! :)

Just nu längtar jag bara till torsdag då vi förhoppningsvis får lira innebandy på träningen, det blir min sista innebandyträning med laget på ett tag. Jag far nämligen tillbaka till Kalix 1 juni och kommer tillbaka till Umeå sista helgen i juli. Jag måste alltså sköta all försäsongsträning själv, kommer bli väldigt tungt. Tur att Sandra också ska tillbaka till Kalix så vi kan träna tillsammans. Dessutom har Johan lovat att komma och gymma med mig, jag verkligen hatar att gymma ensam :)


Nej, nu väntar tvätthögen, plugget och städandet. Fan vad jag känner mig bitter nu.

Hejdå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0