En liten uppdatering.

Har just kommit fram till att det går ej att centrera i min blogg, vilket är väldigt irriterande, det har ju fungerat förr? Sen så fungerar inte Fronter på min dator heller vilket leder till totalpanik eftersom vi ska lämna in en rapport senast 23.59 ikväll. Har dock mailat vår examinator och bifogat rapporten där så jag hoppas att det godkänns!

hmm, vad har hänt sen sist då?

ja, jag har varit riktigt jäkla förkyld i ganska precis en vecka. jag har varit sjuk i tre veckor men då har det bara varit litegrann så jag har ju kunnat träna ändå men nu gick det inte alls, inte ens om jag hade gått på knark tror jag. Min sjukdom gjorde however så att jag missade derbyt vi hade igår, jag hade verkligen velat vara med på det! Vi vann med 13-1 vilket kändes lite konstigt, jag trodde det skulle bli jämnare än så eftersom Kalix har tränat och blivit bättre men det blir väl lätt att det rinner iväg när det väl har börjat. Det som var mest tråkigt av allt var att inte alla spelare från Kalix tackade efter matchen, och en del som gjorde det kunde inte titta på en ens och säga tack. Hur löjligt är inte det? Hur besviken och förbannad man än må vara efter match så hör det till vanligt folkvett att man tackar efter matchen och tar i hand. Konstigt dessutom att en del blir så förbannade efter en förlust trots att de bara spelar för att det är roligt och absolut inte satsar? Hmm ja, är det sådant man säger bara för att försvara sig eller vad? Nåja, dessa personer får ägna sig åt vad dom vill. Själv spelar jag och trivs i mitt lag :)
Det var dessutom väldigt intressant att sitta på sidan om på matchen, även om jag ville vara med så mycket att det värkte i hjärtat. Jag som saknat Stina så mycket och när hon väl kommit hem så blir jag sjuk. Nåja, vi får ta igen det till helgen! Man lär sig iaf väldigt mycket av att sitta och titta på, kom jag och Landström fram till, vi kom även fram till att vi skulle ansöka om jobben som bänkvärmare. För då får man alltid vara med i laget, man slipper bli trött och svettig och man kommer alltid först i kön när det ska beställas mat på bortamatcherna. Hur bra är inte det då? :)


Nej nu ska jag inte grina nå mer, ska ju faktiskt prova träna idag. Jag tror då att det skall gå bra.


I skolan ser det ut att bli RÄTT SÅ JÄVLA mycket att göra när vi börjar med idrotten. Eller vad tycks om denna kursplan?! :
Genomförande
Praktiska och teoretiska moment, föreläsningar, litteraturseminarium, individuella uppgifter och gruppuppgifter, projektarbete, muntlig och skriftlig presentation.
Examination
Examinationen sker genom bedömning av:

·Tentamen i barns motoriska utveckling

·Skriftliga inlämningsuppgifter i idrottspedagogik

·Skriftliga inlämningsuppgifter i friluftsliv, vinter

·Skriftlig inlämningsuppgift, redskap

·Redovisning av projektarbete om hälsoarbete ute i skolorna

·Personlig färdighetsövning - HLR

?Praktiska idrottsmoment och verksamhetsförlagd utbildning examineras i ledarskap, personlig färdighet och personligt engagemang


Hujja, fan vad mycket!
Nåja, förhoppningsvis ska det bli roligt också. Ny klass blir det ju snart också :)


Lite nervöst ska det ju även bli, och jag kommer att sakna Maria, Nina, Elin och de andra galningarna som ska bli förskolelärare. Jag är imponerad av dem som vill jobba med yngre barn, jag har inte det tålamodet :)


Nåja, nu ska jag börja byta om.


Tack för idag, slut för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0