Umeå City - Holmsund

Efter en kort träningsvecka, då vi fick ledigt måndag efter träningslägret, skulle vi alltså möta Holmsund Innebandy under lördagen. Det var VÄLDIGT många i laget som var förkylda efter Skellefteå-helgen så vi hade en trupp på tolv spelare, varav en del spelade lite halvkrassliga, bland annat jag själv.
Vi startade dagen med att samlas tidigt för att se herrarnas match mot Granlo. Var ju inte direkt den mest spännande match jag sett i mitt liv, de vann med 10-0. Grattis! :)

Efter matchen satte vi igång att värma och matchen kunde börja. Vi gjorde 1-0 hyffsat tidigt i matchen, kommer inte ihåg exakt tid och det stod sig perioden ut. I paus hade coacherna ett litet snack med oss samtidigt som herrarna hade pausunderhållning. Själv kunde jag inte se denna eftersom jag satt i omklädningsrummet, men jag hann iaf se att de nya spelarna i City herr hade på sig, inte alltför vackra trosor, och endast dessa!! Haha!

Nåja, back to the game. Vi kom överens om i paus att vi skulle skärpa oss på våra tre matchpunkter vi hade till andra och det gjorde vi verkligen! 6-0 till oss i andra perioden.

Tredje perioden slutade 3-2 till oss efter att Holmsund lyckats hänga en kasse i PP och vi råkats göra ett oturligt självmål. Fot och in kan man inte göra någonting åt.

Matchen slutade alltså med 10-2 till oss, väldigt trevligt må jag säga! :)

Från match till mitt privatliv då...

Har äntligen fått mig en ny soffa, fick den i födelsedagspresent, fick även en Canada Goose parkas, vilket kom som en jäkla överraskning. Tyckte det räckte gott och väl med soffan. Men ja, jag tackar så hemskt mycket iaf :) Måste dock byta size, från M till XS. Haha M gick nedanför mina knän t.o.m och jag var tvungen sätta mig lite halvt på huk för att nå ner att dra igen blixtlåset. Haha, det har börjat gå upp för mig mer och mer hur kort jag egentligen är. Jag känner mig som 1.80 men är tydligt långt ifrån det. Jag måste ha sett ut som en myra när jag stod i mål i fottis?! Cheeses.

Iaf så blir det innebandy på IKSU idag, ska se Sofies första match som back. Jag håller tummarna! :) Kakan kommer att hålla mig sällskap och eventuell Strömpan också, kommer bli mycket trevligt. Jag och Kakan har pratat lite ytligt om en IKEA-trip i veckan. Får se vad det blir av den. Jag hade verkligen behövat fara dit och köpa spegeln och lite småsaker :)


Nåja, nu ska jag äta och fixa mig så jag slipper se ut som ett spöke.

Hejpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0