Jag och mina uppdateringar alltså...

de går verkligen inte ihop! Men vad ska man göra när man inte har tid med allt? Dock har jag bestämt mig för att ta upp denna karriär igen eftersom jag, av säkra källor, har hört att det är stor efterfrågan på mina uppdateringar.

Vad har hänt sen sist då? Ja, det har jag egentligen inte så stor koll på, men i stora drag så har detta hänt:

- Tagit min idrottslärarexamen
- Flyttat till Umeå
- Hittat en vän för livet i Lisa Karlsson
- Bytt innebandylag, spelar numer med Umeå City och trivs galet bra!
- Börjat en ny utbildning, Hem- och konsumentkunskap, ASTRÅKIGT!

Ja, det var som sagt vad som hänt i stora drag. Inte alltför spännande alltså.

Men jag trivs så sjukt bra i Umeå, känns som att jag hittat hem. Och det är ju kanske inte så konstigt som den innebandynörd jag är. Jag har ju hamnat i innebandymecka :D

Sen det här med Lisa då, det är egentligen en lustig historia. Vi har spelat innebandy mot varandra sen vi var små, eftersom hon är från Boden, och alla som spelat daminnebandy i norrbotten vet att Kalix och Boden alltid varit värsta fiender, och därmed jag och Lisa också. Inte så att vi hatat varandra på riktigt, men under matcher är man ju aldrig vän med sin motståndare, inte jag iaf, och definitvt inte Lisa heller :P
Anyway, så första veckan jag bodde i Umeå så skulle jag träna med lite olika innebandylag för att se var jag fick fortsatt kontrakt osv. Det slutade med att jag var och träna med City och direkt jag kliver in genom dörren säger Lisa till Sandra W: "Har du dragit hit ännu fler kalixbor", med glimten i ögat givetvis. Efter det har vi pratat, festat, pratat ännu mer och umgåtts som galna. Och jag måste säga att även om jag bara känt henne någon månad så känns det som att vi har känt varandra hela våra liv. Jag kan verkligen prata med henne om allting, och det känns så skönt att ha någon här i Umeå att prata med, eftersom jag efterlämnat mig mina bästa kompisar hemma i Kalix. Carro har ju givetvis också flyttat hit så henne har jag ju också här, vilket är underbart!


Iaf så sitter jag nu hos Lisa, vi har laddat upp med 17 kg godis, coca-cola, chips, varsin dator vi sitter och facebook lanar vid, och senaste numret av Hänt Extra. Vi kommer helt klart ha en kanon helg!


Det blev ett långt inlägg detta, men det var skönt att få skriva av sig lite lycka. Hoppas ni, som har tålamod med mina alldeles för långa svackor med uppdateringar, läser detta och blir smittade!


Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0