Nu har det hänt en del..

så nu är det alltså dags för en uppdatering!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja så jag kör lite random.

- har varit till min syster i Halmstad och hälsat på henne, John och lilla Molly. Mamma och pappa var också med och vi fick fem riktigt fina dagar tillsammans!

- jag, mammis och pappis bodde på scandic i gävle på vägen ner. Jag råkade fixa strömavbrott på vårt hotellrum. Vi hittade inget proppskåp i rummet så jag sprang ner i receptionen, i endast min rosa onepiece, möter hela Örebros allsvenska lag som nästa dag skulle spela mot Gefle. Blev rejält uttittad! Ena tränaren; "ja men det är ju ganska behändigt med en sån där dräkt ändå. Sen var det ganska käckt med en rosa också!". I alla fall så sa jag till i receptionen att det var strömavbrott i hela rummet. Killen som jobbade där var mycket förvånad: "Jag har jobbat här i 7 år, jag har aldrig varit med om ett strömavbrott" Näe, tänkte jag, men då har du aldrig träffat mig heller! Killen i repan ringde vaktmästaren, som både hade semester och låg och sov, som då fick komma och fixa ström i vårt rum. Haha han var måttligt road!

-Nere i Halmstad så hann vi besöka Ullared= mycket shopping till mig och Jonas. Dock till en billig peng= GILLA!
-Vi stekte runt på Tylösand
-Shoppade lite inne i stan
-Umgicks och hade det allmänt mysigt med NÄSTAN hela familjen. Bara lillebror och Jonas som saknades!

Efter Halmstad så tod jag mitt pick och pack (30 kg för att vara exakt) och flög en tur till Mora för att hälsa på där och det är alltid lika trevligt att träffa Jonas familj, så mysiga och vänliga människor!

Från Mora körde Jonas och jag bil tillbaka till Umeå med undantag för matstopp i Sundsvall där vi även hann hälsa på Anton och Amanda. Fick kika på deras lägenhet och surra lite.

Efter det har jag mest jobbat, tränat och umgåtts med människor.

Jonas har hunnit med en vinst i Czech Open också så det var riktigt roligt! Jag var så nervös hela finalen, man känner sig så frustrerad av att sitta och titta på, men dem tog hem den matchen ganska komfortabelt. Utklassning är nog ordet. Duktiga grabbar :)

Till veckan flyttar jag och gubben till en ny lägenhet. En 2:a på Haga, riktigt mysig faktiskt! Vi kommer dock få nya tapeter i hela lägenheten för det var hål ÖVERALLT. Dem som bor där nu har t.o.m haft en piltavla i hallen. Behöver jag ens säga att det var ca 1000 hål i väggen runt den tavlan?

Sen var vi och köpte en ny säng i veckan också, en helt underbar säng! Jag känner att jag kommer att sova som en prinsessa i den och den var värd varenda krona!

Ikväll kommer min kära lillebror hit och hälsar på över helgen. Ska bli roligt att se honom!
Imorgon fyller jag år och Jonas syster, Ida, kommer hit och hälsar på också. Då blir det lite festligheter imorgon med en massa sköna människor. Ska bli sjukt roligt! :)

Det rullar på bra nu!

Peace and love folks! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0