taskigt med uppdateringarna

minst sagt!

Jag har bara inte hunnit. Har en massa annat roligt för mig hela tiden :)

Kan ju börja med att uppdatera er om innebandyn.
Vi har kört försäsong i tre veckor nu vilket har resulterat i tre veckors träningsvärk. Jag hoppas innerligt att den går över snart för jag är helt slut i kroppen, och just när träningsvärken börjar lätta en aning, då har vi träning igen och den kommer tillbaka med råge. Helt galet! Men som vår kära tränare Olle säger: "Ni får tillbaka det i augusti." Tackaar! Det hoppas jag verkligen!

Vi tränar:
 
måndagar - löpning/fys med Lasse B
onsdagar - löpning (intervaller) med laget
torsdagar - innebandy
fredagar - styrketräning
söndagar - styrketräning

I torsdags var verkligen HELA laget SÅ taggade på innebandy. När vi kommer fram till Sporthushallen flyger de flesta på moln, eftersom det har varit en tung träningsvecka med diverse ökningar. Innan vi ska prova våra nya matchkläder och dressar står vi och tycker synd om herrarna som springer beep-test och känner oss liiite coolare eftersom vi ska få spela innebandy. Klockan slår 19 och Ina kommer med kläderna så alla får prova. Jag hade det ganska enkelt egentligen; Matchtröja - S, matchshorts - S, dress 176 cl och strumpor - det minsta som fanns, vilket jag tror var storlek 1. Jag fick även byta nummer, wooho! Nr 17 blev det eftersom Amanda Nordin har nummer 7 och är starkare än mig, så jag orkade inte börja slåss ;) Nu har jag ju iaf en 7a med. Det finns en person som tror att jag har bytt till nummer 17 för att jag vill vara lika KUNG som denne. Och visst, det skulle jag absolut inte ha någonting emot, men det är faktiskt också för att jag har haft det tidigare ;)

Tillbaka till träningen då.

När vi har provat kläderna och väntat på att herrarnas träning var slut. Så attackerade alla planen med klubba och boll och skuttade runt som kossor som just kommit ut på grönbete. Jag och Lisa stod och slog volleypassningar till varandra och med min ringrostiga känsla och teknik så lyckades jag skjuta mig själv i ögat. Ja ni läste rätt! Jag fick en sneträff och bollen flög rakt upp i mitt öga, det gjorde ont som fan kan jag säga!

När Olle och Jonas sen samlar oss är alla fortfarande taggade till tusen på innebandy. Då släpper Olle bomben: "Vi ska inte spela innebandy idag! Vi ska köra någonting som heter programmet." Allas munnar gick från att vara smilande till att bli gapandes.

Jaha tänkte jag, nog blir det säkert bra, vi hinner säkert spela lite sen. Programmet var helt galet jobbigt, bara en massa explosiva löpningar med lite hopp, armhävningar och lite sit-ups. Det tog ganska prick en timme för oss att genomföra och även fast vi hade tid kvar på träningen så hade nog ingen orkat spela. Vi körde lite passningar och lite skott istället så det var ju iaf någonting.


Gårdagen och idag lider jag av en massiv träningsvärk i lår och vader, men tanken är ändå att jag ska och gymma mitt extrapass imorgon. Vi får se hur det går.

Vi har även fått in lite nya spelare i laget. Malin Pahkala (Ersboda), Marie Häggström (IKSU), Malin Sjöberg (IKSU Ungdom), Elsa Lindahl (City, div 2), Sofia Marklund (City, div 2), Angelika Westergård (tillbaka från skada), Sandra Johansson (Sävar) Hanna Söderlund (Sävar). Jag skriver som Emilia; Jag hoppas att jag inte har glömt någon nu :)

Det här blev ett långt inlägg så jag orkar inte uppdatera om någonting annat.

På återläsande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0