SPORTlov!

Ja det kan man verkligen säga att jag har, jäklar vad jag och Frida har hängt på olika sporter i helgen!
Torsdag for mamma och pappa till Stockholm på båtmässan så då fick jag gå (tro det eller ej) till fotbollsträningen. Efter den kom Frida och Fridas pappiraj och hämtade mig på sture och sen släppte han av mig och Frida på sporthallen där jag skulle duscha och sen stannade vi och såg lite innebandy, sen gick vi hem till mig.

Fredag så var vi och gick en sväng på stan, jag hade några riktigt viktiga ärenden!(köpa ett linne) Sen på kvällen for vi på bandy, Kalix-Tillberga, var en bra andra halvlek av Kalix iaf! Sen så satt vi på ishallen och skulle vänta på att Danne skulle hämta oss men sen så orkade vi inte vänta längre så vi lånade en spark som vi hittade och hade race hem till mig. Kan meddela att Frida inte är en hejare på att sparka! Hon skulle skjutsa mig en bit så kör hon på fel sida om vägen så möter vi en bil såklart, då var vi ju tvungen veja till höger så mycket att vi båda flög av sparken och sparken gick sönder lite halvt :D

På lördag steg vi upp kring elva, käkade frukost och promenerade till sporthallen där vi skulle umgås med Elin, Malin och Emma på Sangis match som dom tyvärr förlorade mot Gällivare. Efter matchen skjutsade Emma oss till Fridas farmor för där väntade fika och tårta eftersom farmor Lisa fyllde år, gott var det! :) Sen for vi till Frida och lekte med Ida en stund sen kom Fridas morfar och hämtade oss och skjutsade oss till mig där vi började laga mat, fläskfiléwok och ris, gott var det! När vi hade ätit upp började vi fylla bubbelpoolen med vatten och gjorde i ordning fruktsalladen och tog fram glassen. När bubbelpoolen äntligen var full med vatten stod termometern på 24 grader!!! Då var jag ju givetvis tvungen tömma ut allt vatten igen och fylla på nytt. När det var fullt igen stod termometern på 28 grader och då orkade jag inte tömma den en gång till så jag och Frida kokade vatten i några kastruller som vi sedan hällde i poolen, då var det varmt och skönt, på med ansiktsmaskerna och börja massera varandras fötter. Snygga som fasen var vi och hälsokvällen var fulländad.

Idag steg vi upp och promenerade till IP där det var dags för bandy igen, Kalix-SSK Sunsdvall. Det var så himla fint väder ute och varmt var det. Fick ju förresten med mig Emma på bandyn också :) När matchen var slut släppte Emma av mig och Frida på sporthallen där vi skulle se på herrarnas match. Innan matchen lånade jag Antons klubba för att leka lite med bollen men den var ju vinklad åt fel håll så jag kände mig som en amatör så jag lånade Adams reservklubba istället, den var mycket bättre, jag sköt värsta bra skottet med den och avslutade ganska snyggt med en flygtur som målgest, RIKTIGT NICE! :D
När innebandyn var nästan slut så for jag och Frida på ishallen och såg Kalix-Älvsbyn. Kalix låg under med 0-4 när vi kom men vann med 5-4, riktigt roligt  :) Nu sitter jag här i min soffa och har sneglat färdigt på Real Madrid-Getafe matchen, nu skall här duschas och städas lite innan mamma och pappa kommer hem imorgon :)


En riktigt trevlig helg skall jag tacka min man Frida för, det sägs att vi är som ett gammalt gift par ;)


Lev livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0